انواع صبحانه های معروف دنیا


آرش 25 دی 1401 7 دقیقه مطالعه
انواع صبحانه های معروف دنیا

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه در همه جای این دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و یک وعده مفید برای سلامت انسان است. هر کشوری از غذای های مخضوص خود آن کشور در وعده صبحانه قرار می دهد که ریشه آن به فرهنگ آن کشور بر می گردد.

در این مقاله انواع صبحانه های معروف دنیا و محتویات آن ها را به شما معرفی می کنیم که می توانید در منو اکثر کافی شاپ ها آن را مشاهده کنید.

صبحانه ایرانی

اول از همه از کشور خودمان شروع می کینم که سیار متنوع است و می توانید هر روز را با یک صبحانه متفاوت و کامل شروع کنید.

صبحانه ایرانی از پنیر و گردو، کره و مربا، حلیم، آش، املت، تخم مرغ تشکیل می شود که هر کدام به تنهایی صبحانه کاملی به حساب می آیند.

حلیم از گندم و شکر و کره دارچین درست می شود که همراه با گوشت در یک قابلمه تهیه می شود. آش سبزی صبحانه نیز از سیزی مخصوص، برنج، نخود و لوبیا و گوشت درست می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه انگلیسی

در سراسر ایرلند و بریتانیا صبحانه انگلیسی را یک وعده کامل می دانند و بسیار پر طرفدار است. معمولا این صبحانه را فقط آخر هفته ها میل می کنند و هر روز خورده نمی شود.

هرچیزی که فکرش را بکنید در این صبحانه می توانید پیدا کنید.

ظرف صبحانه انگلیسی از لوبیا گرم، سوسیس، تخم مرغ، بیکن گوشت، قارچ، نان تست، ورقه پودینگ سیاه، گوجه و یک فنجان چای تشکیل می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه آلمانی

صبحانه آلمانی با سوسیس آلمانی یا وورست شروع می شود و با پنیر محلی و نان و قهوه تمام می شود. درشهر وورست در کنار این صبحانه سوسیس و انواع کالباس سرد، کره و انواع مربا و تخم مرغ آب پز و میوه های تازه  و انواع نان از جمله نان پرتزل نیز سرو می شود تا هر کدام را که خواستید میل کنید.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه آمریکایی

زمانی که صحبت از صبحانه آمریکایی می شود حتما پنکیک های خوشمزه و شیرین به ذهن شما می رسد. این پنکیک ها خوراکی مورد علاقه بزرگسالان و کودکان است که با شربت افرا تهیه می شود.

آمریکایی ها عاشق تخم مرغ هستند و حتما در صبحانه خود آن را قرار می دهند. همچنین دو مدل املت معروف و خوشمزه به اسم فریتاتا و بوریتو دارند که همراه با سیب زمینی و سبزیجات و پنیر درست می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه فرانسوی

فرانسوی ها صبحانه ای بسیار ساده و مختصر دارند و غنی و کامل نیست. دلیل آن هم این است که در فر هنگ فرانسوی ها وعده ناهار و شام بسیار سنگین و پرمحتوا است و از گوشت و خامه در غذاهایشان استفاده می کنند.

صبحانه فرانسوی در یک کروسان شکلاتی یا رولت فرانسوی و یا تست به همراه بادام و عسل میوه و مربا و یک فنجان قهوه خلاصه می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه مکزیکی

مکزیکی ها طرفدار غذا های تند و متنوع هستند از این رو صبحانه مکزیکی از گوشت گاو، فلفل و چیلا کیلاس و خوراکی های دیگر مانند ناچو، پنیر و لوبیا که تند هستند تهیه می شود. صبحانه های دیگری مانند املت مکزیکی که از تخم مرغ و لوبیا و گوجه و پنیر و فلفل تهیه می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه ژاپنی

ژاپنی ها صبحانه ای بسیار متفاوت از دیگر کشور ها دارند. زیرا بیشتر از غذا های پخته در صبحانه استفاده می کنند تا لبنیات.

صبحانه ژاپنی از یک بشقاب با غذای های سنتی ژاپنی مانند برنج، ماهی سالمون، سوپ، ترشی های مخصوص و سبزیجات تهیه می شود.

بعضی اوقات نوعی املت به صورت رول بسیار نازک نیز در صبحانه های ژاپنی دیده می شود.

انواع صبحانه های معروف دنیا

صبحانه ایتالیایی

ایتالیایی ها نیز مانند فرانسوی ها علاقه ای به صبحانه های سنگین ندارند. از همین رو صبحانه آن ها شامل قهوه، کاپوچینو یا لته به همراه نوعی شیرینی یا کروسان و نوتلا است. نوعی شیرینی در کنار صبحانه ایتالیایی سرو می شود به نام اسفوگلیاتله که بسیار ترد و خوشمزه و چند لایه ای است و در آن پنیر ریکوتای استفاده می شود. معمولا ایتالیایی ها صبحانه را بین 7 صبح تا 11 می خورند.

انواع صبحانه های معروف دنیا

امیدوارم از این مقاله و انواع صبحانه های معروف دنیا لذت برده باشید.

برای خرید انواع کاپوچینو، قهوه و تجهیزات آن به سایت پیمان سنتر مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x