تهیه قهوه با فرنچ پرس


arash 31 مرداد 1401 مدت ۱:۵۱ دقیقه
تهیه قهوه با فرنچ پرس

تهیه قهوه با فرنچ پرس

اگر به دنبال تهیه اصولی قهوه با فرنچ پرس هستید به شما نکاتی را خواهم گفت که طعم متفاوتی از قهوه را تجربه کنید. در این مقاله اشتباهات رایج را برای شما شرح خواهیم داد تا برای شما تکرار نشود.

آسیاب قهوه برای فرنچ پرس

اولین اشتباه رایج که شما نباید آن را تکرار کنید درجه آسیاب قهوه هست اگر قهوه را با درجه ریز آسیاب کنید نتیجه قهوه با رنگ کدر و اگر درجه آسیاب خیلی درشت باشد قهوه به صورت کامل عصاره گیری نمی شود و بسیار کم رنگ بدست می آید.

بهترین عصاره گیری که قهوه قوام، رنگ و طعم بسیار عالی به شما بدهد درجه آسیاب درشت می باشد. در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید. علاوه بر درجه آسیاب قهوه یکنواخت آسیاب شدن نیز بسیار اهمیت دارد پس از دستگاه آسیاب مناسب استفاده کنید. کیفیت قهوه انتخابی شما نیز بسیار حائز اهمیت است.

نسبت آب و قهوه برای فرنچ پرس

شما باید بین میزان وزن قهوه و آب مصرفی تعادل برقرار کنید تا اینکه قهوه بدست آمده نه خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق باشد. استاندارد نسبت قهوه و آب به این شکل می باشد به ازای نصف فنجان ( هرنوع فنجانی می تواند باشد) چهار فنجان آب باید اضافه گردد. با همین نسبت شما می توانید میزان آب و قهوه خود را کم یا زیاد کنید. اما این میزان کم قابل تغییر هم هست به ۲ دلیل، اول اینکه نسبت به سلیقه خود این میزان قهوه و آب میتواند کم و زیاد شود و دوم اینکه کیفیت قهوه انتخابی بسیار مهم است پس در خرید قهوه دقت کنید و اینکه هر چه قهوه تازه تر باشد عطر و طعم بهتری دارد. پپودر و دانه قهوه در مدت طولانی نمی گردد اما عطر و طعم خود را از دست می دهد.

دمای آب برا تهیه قهوه با فرنچ پرس

آب جوش را بلافاصله به قهوه اضافه نکنید ابتدا حدود ۴۵ ثانیه ( کمتر از ۱ دقیقه ) از روی شعله بردارید و استراحت دهید و سپس به قهوه اضافه کنید. دمای بالا باعث می شود قهوه بسوزد و طعم و عطر قهوه را دچار تغییر کند.

مرحله دم کردن قهوه

پس از اضافه کردن آب به قهوه باید به قهوه فرصت دهیم عصاره گیری شود. بهترین زمان برای عصاره گیری قهوه ۲ تا ۴ دقیقه است. پس از ۴ دقیقه قهوه شما آماده سرو است نکته قابل توجه این است که اگر کف سفید روی قهوه شما تشکیل شده است آنرا با خامه اشتباه نگیرید کف سفید ناخالصی های قهوه شماست. پس از جداکردن،پیستون فرنچ پرس خود را پایین ببرید و قهوه خود را در فنجان بریزید و میل کنید.

اگر تمام قهوه را نمیخواهید میل کنید قهوه را در ظرف دیگری برزید تا تفاله ها از نوشیدنی جدا شود چون تفاله ها باعث تلخ شدن و تغییر عطر و طعم قهوه می شوند و آن را گرم نگه دارید تا کامل بنوشید.

نکات مهم در تهیه قهوه

قبل از دم کردن قهوه در فرنچ پرس دیواره های آن را با آب گرم بشویید تا افت دما در زمان تهیه قهوه نداشته باشید.

اگر به مواردی مثل بی مزه بودن یا ضعیف بودن طعم قهوه برخورد کردین می توانید مقدار قهوه اولیه را افزایش دهید و یا اینکه قهوه شما درجه آسیاب بسیار درشت بوده است.

کدری رنگ قهوه به دلیل آسیاب ریز است و باید آن را درشت تر آسیاب کنید.

اگر قهوه طعم سوختگی دارد به دلیل اضافه کردن سریع آب به قهوه است.

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x