خواص قهوه برای مردان


آرش 30 آذر 1401 دقیقه مطالعه
خواص قهوه برای مردان

خواص قهوه برای مردان

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب و پر طرفدار بسیاری از مردم جهان است. به حدی که بعضی از افراد حتی نمی توانند تصور کنند که بدون قهوه روز خود را شروع کنند.

خواص و مزایای این نوشیدنی سال ها است که در بین مردم پیچیده است.

همان طور که در مقالات قبل در مورد خواص قهوه برای زنان گفتیم چند خواص قهوه برای مردان نیز در این مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد.

البته ممکن است بعضی از خواص ها برای مردان و زنان مشترک باشد.

خواص قهوه برای مردان

فواید قهوه برای مردان

منبع آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزادی هستند که با اتم ای ناپایداری که باعث بیماری و پیری می شوند مبارزه می کنند. با توجه به این که قهوه منبع بهتری از آنتی اکسیدان نسبت به چای و کاکائو است آن را به عنوان سوپر آنتی اکسیدان می شناسند.

بهبود عملکرد مغز

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که روزانه 100 میلی گرم قهوه می نوشند نسبت به آن هایی که نمی خورند حافظه بهتری در نگه داشتن و به یاد داشتن اطلاعات دارند. پس می توانید در زمان هایی که امتحان دارید از قهوه استفاده کنید تا عملکرد مغزتان بهتر شود.

کاهش ابتلا به بعضی سرطان ها

اگر در روز 2 الی 3 فنجان قهوه بنوشید خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سینه، کبد، پوست و پروستات را کاهش می دهد.

قهوه می تواند از شما در برابر خطر ابتلا به سرطان محافظت کند. چرا می تواند محافظت کند؟

به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنون ها است.

خواص قهوه برای مردان

بهبود و افزایش عملکرد جنسی

روزانه 1 فنجان قهوه می تواند روابط جنسی شما را بهبود ببخشد. بعضی تحقیقات نشان می دهد در مورد مردانی که قهوه میخورند و آن هایی که نمی خورند بدون در نظر گرفتن سن، قد، وزن و فشار خون نعوظ بهتری دارند.

این تحقیقات در مورد کسانی که فشار خون و دیابت و چاقی نیز داشتند، یکسان بود. دانشمندان معتقدند که قهوه باعث شل شدن ماهیچه ها و جریان بهتر خون به آلت تناسلی می شود.

کاهش دیابت نوع 2

تحقیقات دیگری نشان داد که افرادی که قهوه می نوشند 7 درصد کمتر از افرادی که نمی نوشند دچار دیابت می شوند. همچنین کسانی که روزانه بین 3 تا 4 فنجان قهوه می نوشند نیز 50 درصد کمتر دچار دیابت نوع 2 خواهند شد.

دلیل این کاهش دیابت پلی فنلی به نام اسید کلروژنیک است که به تنظیم قند خون کمک می کند.

توصیه می کنیم اگر مصرف قند شما زیاد است بهتر است که مصرف قهوه را نیز زیاد کنید.

کمک و مبارزه با افسردگی

طی مطالعاتی مشخص شد که بین قهوه و کاهش افسردگی در مردان رابطه ای وجود دارد. فقط کافی است که قهوه را به عنوان یک قرص شاداب کننده میل کنید.علت رابطه قهوه و کاهش افسرگی وجود دوپامین و سرتونین هستند که نمونه هایی از انتقال دهنده عصبی هستند که می توانند میان شادی را تعیین کنند.

حتی آزمایش بین افراد مختلف نشان می دهد که کسانی که روزانه قهوه میل می کنند 20 درصد کنر دچار افسردگی می شوند. از جمله مزیت های کاهش افسرگی، کاهش خطر خودکشی نیز است.

خواص قهوه برای مردان

کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

سنگ کلیه در مردان بیشتر از زنان است که می تواند دردی بد تر از درد زایمان به همراه دارد. یکی از دلایل به وجود آمدن سنگ کلیه در مردان رژیم غذایی پر سدیم است که باعث افزایش آن در ادرار می شود. شاید با خودتان بگویید چه غذا هایی سدیم دارند؟

سدیم را می توانید در انواع کنسرو ها، فست فود ها، گوشت ها و غذا های بسته بندی شده یافت. یک راه عالی برای مبارزه و کاهش این بیماری این است که در روز چند بار قهوه بنوشید زیرا باعث شستوشوی سدیم و کلسیم در بدن می شود.

تقویت تمرینات ورزشی

یک فنجان قهوه قبل از باشگاه می تواند عملکر شما را افزایش دهد. با وجود این که می گویند قبل از تمرینات ورزشی مضر است و باعث کم آبی بدن می شود، محققان و متخصصان تناسب اندام به توافق رسیدند که اگر در حد متوسط میل شود یک نوشیدنی خوب برای قبل و بعد ورزش است.

به دلیل آدرنالینی که در بدن تولید می کند باعث انقباض عضلانی بهتر، درد کمتر و حداقل احساس خستگی در حین ورزش می شود.

همچنین قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و برای لاغری بسیار مفید است.

 

خواص قهوه برای مردان

کاهش خطر ناشی از تصادفات جاده ای

به علت خواب آلودگی، بیشتر تصادفات جاده ای توسط مردان اتفاق می افتد. این اتفاق به دلیل بی خوابی یا عوارض مصرف دارو های خواب آور است. قهوه به شما کمک می کند که شما راننده مسئولیت پذیری شوید و از خوا آلودگی در حین رانندگی جلوگیری می کند.

این ها عمده ای از خواص قهوه برای مردان بودند، امیدوارم از توصیه ها به خوبی استفاده کنید.

برای خرید انواع قهوه و تجهیزات آن به سایت پیمان سنتر مراجعه کنید.

خواص قهوه برای مردان
برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x