داستان قهوه امریکانو


arash 1 خرداد 1402 ۵ دقیقه مطالعه
داستان قهوه امریکانو

داستان قهوه امریکانو

شکل گیری قهوه امریکنو به سال های دور در جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. سربازان امریکایی مستقر در ایتالیا علاقه ای به قهوه اسپرسو ایتالیایی نداشتند و به دنبال طعم ملایم تری از قهوه بودند. این موضوع باعث شد تا به قهوه اسپرسو آب جوش اضافه کنند که مورد توجه سربازان امریکایی قرار گرفت و باعث به وجود آمدن قهوه امریکنو شد.

دلیل اینکه سربازان امریکایی آب را به قهوه اضافه کردند این بود که قهوه که در کشور خودشان می‌نوشیدند قهوه دمی بود و تلخی آن از اسپرسو ایتالیایی کمتر بود.

داستان قهوه امریکنو

روش تهیه قهوه امریکانه

تهیه امریکانو بسیار ساده است. با توجه به دستگاه یا لوازمی که در دسترس دارید ابتدا قهوه اسپرسو را به وسیله موکاپات یا دستگاه اسپرسو آماده می کنیم و سپس به آن آب اضافه می‌کنیم.

لانگ بلک و امریکنو

نسبت آب و قهوه در امریکانو

برای تهیه امریکانو به نسبت های مختلف می‌توان آب اضافه نمود که مقدار آب به ۲ فاکتور بستگی دارد اول سلیقه شخصی هر فرد و دوم نوع قهوه مورد استفاده شخص. اگر قهوه دارای بدنه قهوه باشد می‌توان به آن مقدار آب بیشتری اضافه کرد و اگر دارای بدنه ضعیف باشد مقدار آب باید کمتر باشد.

به طور معمول نسبت آب و قهوه به صورت ۲ به ۱ و یا ۳ به می باشد که نسبت ۲ و ۳ منظور آب می‌باشد.

اگر ابتدا قهوه اسپرسو را آماده کنیم و سپس به آن آب اضافه کنیم قهوه به دست آمده امریکانو است اما اگر ابتدا آب گرم را در فنجان بریزیم و سپس اسپرسو را به آن اضافه کنیم به آن Long Black  می‌گویند.

نسبت آب و قهوه در امریکانو

روش تهیه امریکانو به صورت مرحله به مرحله

مرحله اول

ابتدا دانه های قهوه را تهیه کنید. برند و یا نوع خاصی مختص به این کار نیست و کاملا سلیقه ای می‌باشد و اما به دلیل اینکه قرار است به آن آب اضافه گردد حتما از قهوه با بدنه قوی (عربیکا یا ربوستا و یا میکس آن ها) استفاده کنید.

مرحله دوم

دانه های قهوه را مناسب با دستگاه خود آسیاب کنید. متناسب با دستگاه و تهیه اسپرسو

مرحله سوم

تهیه مقدار مناسب اسپرسو به طور مثال ۲ شات. گاهی بعضی از افراد به پس از زدن اسپرسو دستگاه را متوقف نمی‌کنند و آب روی قهوه رد می شود تا به حجم یک امریکانو برسد این کار کاملا اشتباه است. زیرا قهوه طعم تلخ به خود می‌گیرد و باعث می شود تا قهوه over گردد.

مرحله نهایی

مقدار مناسب به اسپرسو خود آب اضافه کنید.(۲ برابر یا ۳ برابر آب گرم)

نکته جالب دیگر این است که شما امریکانو را با یخ نیز می توانید سرو کند برای اینکار کافیست که به جای آب مقدار مناسب یخ به لیوان بیندازید و سپس قهوه را به آن اضافه کنید.

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x