آیا قهوه با معده خالی مضر است؟


آرش 6 بهمن 1401 6 دقیقه مطالعه
آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

قهوه با معده خالی یک اشتباه است! این کار جزء یکی از عادات کسانی است که طرفدار قهوه هستند. اکثر آن ها هر روز صیح نوشیدنی انتخابی اشان قهوه است و با معده خالی قبل از صبحانه قهوه می نوشند.

این کار یک اشتباه بزرگ است و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. این موضوع فقط در مورد قهوه نیست بلکه هر ماده غذایی دیگر زمانی که درست و به موقع استفاده نشود برای بدن مضر خواهد بود و سلامتی را به خطر می اندازد.

زیرا این موضوع را نباید فراموش کرد که قهوه در حالت عادی خود دارای فواید بسیار زیاد و فراوانی است. اما زمانی که با معدهخالی آن را بخورید فواید تبدیل به عوارض می شود.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

عوارض قهوه با معده خالی

بروز دل درد

یکی از رایج ترین دلایلی که افراد با آن روبه رو می شوند دل درد است. مصرف قهوه با معده خالی تنها دلیل این موضوع نیست ولی یکی از رایج ترین آن ها است.

قهوه دارای کافئین بالا و خاصیت اسیدی است به همین خاطروقتی به صورت ناشتا سرو می شود باعث بروز مشکلات مانند دل درد در فرد مصرف کننده می شود.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

بالا رفتن اضطراب

تحقبقات نشان می دهد کافوین موجود در قهوه باعث تحریک هورمون های استرس در بد ما می شود. برای همین تاثیر آن زمانی که معده شما خالی باشد یا خسته باشید دو بربر خواهد شد.

پس مصرف قهوه با معده خالی به صورت ناشتا در اول صبح باعث پریشانی و مضطرب شدن شما خواهد شد.

پایین آوردن تمرکز

همیشه گفته ام که قهوه خود باعث بالا رفتن تمرکز و دقت در افراد می شود. اما هنگامی که اول صبح با معده خالی یا قبل از خواب مصرف شود کاملا برعکس در بدن عمل می کند.

پس مصرف آن با معده خالی باعث تحریک پذیری و ناتوانی و عدم تمرکز در مغز می شود و حتی ممکن است با لرزش دست نیز مواجه شوید.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

بروز مشکلات قلبی

هنگامی که شما قهوه مصرف می کنید، باعث نشاط و سر حالی شما می شود و این به خاطر بالا رفتن سرعت انتقال خون از قلب به سایر نقاط بدن شما است. اما زمانی که با معده خالی آن را بخورید قلب مجبور است بیش از حد نرمال این فعالیت را انجام دهد.

پس این کار باعث بروز مشکلات قلبی و فشار خون می شود. ابتدا در کوتاه مدت مشکلات فشار خون را نشان می دهد و در بلند مدت عوارض بسیار زیادی برای قلب را نشان می دهد.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

بروز مشکلات گوارش و معده

رفلاکس معده یکی از رایج ترین ها در مشکلات معده است. این بیماری هنگامی که اسید معده زیاد شود به وجود می آید و همان طور که در بالا گفتیم زمانی که صبح زود و ناشتا قهوه مصرف کنید، به دلیل خاصیت اسیدی قهوه، اسید معده بالا می رود و مشکلات گوارشی و معده را برای شما به عمل می آورد.

سایر عوارض قهوه با معده خالی

تا اینجا عوارض متعدد و رایج مصرف قهوه با معده خالی را برای شما گفتیم. اما قهوه با معده خالی می تواند بی اشتهایی، اسهال و استفراغ، تب، زرد شدن پوست و … را به همراه داشته باشد.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

راهکار های رفع مشکلات قهوه با معده خالی

شاید این سوال برای شما به وجود که آیا این مشکلات راهکاری هم دارد یا خیر؟ باید بگوییم که بله، ما به شما می گوییم که چه کار کنید تا با مصرف قهوه برای شما مشکلی به وجود نیاید.

در حالت عادی و طبیعی شما نباید قهوه را با معده خالی مصرف کنید. اما اگر علاقه ای به خوردن صبحانه ندارید و مستقیما می خواهید قهوه میل کنید، قبل از مصرف آن یک تکه نان یا شیر بخورید.

همچنین می توانید قبل از قهوه موز بخورید زیرا خاصیت ضد اسیدی دارد و از تولید اسد در معده جلوگیری می کند.

اگر با رعایت این نکات باز هم مشکلاتی برایتان پیس آمد، میزان کافئین قهوه خود را کم کنید. زیرا این کافئین است که بسیاری از مشکلات را به وجود می آورد.

همچنین می توانید از قهوه های بدون کافئین نیز استفاده کنید.

و در آخر ب این نکته توجه کنید که بهترین زمان مصرف قهوه 1 الی 2 ساعت بعد از بیدار شدن است.

آیا قهوه با معده خالی مضر است؟

امیدوارم  این مقاله با موضوع ” آیا قهوه با معده خالی مضر است؟ ” برایتان مفید باشد.

برای خرید انواع قهوه و تجهیزات آن به سایت پیمان سنتر مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x