آیا قهوه برای دندان مضر است؟


arash 27 مرداد 1401 ۴ دقیقه مطالعه
آیا قهوه برای دندان مضر است؟

آیا قهوه برای دندان مضر است؟

قهوه حاوی تانن است تانن ماده ای است که در گیاهان وجود دارد و باعث تثبیت رنگ می شود. تانن ها به دندان های ما می چسبند و باعث می شوند تا رنگ های دیگر موجود در قهوه روی دندان های ما ثابت گردند.

از بین بردن لکه قهوه

نگران موضوع زرد شدن دندان ها توسط قهوه نباشید. تقریبا بیشتر نوشیدنی ها بر دندان های ما نا خواسته بر دندان های ما تاثیر می گذارند به طور مثال چای نیز همین تاثیر را دارد. باید دنبال راه حل ساده و مطمئن باشیم که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

قهوه حالت اسیدی دارد (مقاله اسیدیته قهوه) پس بهتر از ۳۰ دقیقه پس از نوشیدن دهان خود را با آب بشویید یا پس از نوشیدن قهوه یک لیوان آب استفاده کنید.

بهتر است از خامه و شکر کمتر استفاده کنید زیرا باعث تسریع رشد باکتری و تغییر رنگ دندان ها شوند. اگر قهوه سرد می نوشید بهتر است با نی استفاده کنید تا بخورد قهوه با دندان کمتر شود.

برخی از غذا ها مانند میوه های تازه مانند لیمو، توت فرنگی و سبزیجات تازه حاوی الیاف طبیعی هستند که می توانند باکتری ها را از بین ببرند.

تغییر رنگ دندان با خوردن قهوه

 

نوشیدن قهوه با شیر باعث جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها می شود.

 

نوشیدنی های دیگری که باعث تغییر رنگ دندان می شود

تنها قهوه باعث تغییر رنگ دندان ها نمی گردد بسیاری از نوشیدنی ها نیز این تغییر را ایجاد می کنند که بهتر است آنها را بشناسیم.

۱. مشروبات الکلی

۲. انواع توت ها (توت سیاه،ذغال اخته،گیلاس،شاه توت و…)

۳. گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی

۴. چای سیاه

۵. نوشیدنی های گازدار

۶. بستنی

۷. آبنبات

۸. نوشیدنی های ورزشی

و…

مسواک زدن بعد از نوشیدن قهوه

با نوشیدن کنترل شده قهوه همیشه لبخندی سفید و سالم داشته باشید.

سفید کردن دندان ها

سفیدی دندان با مسواک زدن منظم

توجه داشته باشید مسواک زدن منظم باعث سفید ماندن دندان ها می گردد. در مصرف سفید کننده دقت کنید و بیش از حد از آنها استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می گردد.

بسیاری از افراد از درمان های خانگی برای سفید کردن دندان استفاده می کنند که این روش ها دندان ها را سفید می کند اما در نهایت مین های دندان را از بین خواهد برد.

 

سفیدی دندان جوش شیرین و پر اکسید هیدروژن

به دو روش می توانید از جوش شیرین و پر اکسید روش اول استفاده از خمیر دندان هایی که حاوی این مواد هستند و روش دوم ساخت به روش خانگی که با ترکیب ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن مایع خمیری به دست می آید. این مواد باعث از بین رفتن باکتری ها و خذف پلاک های دندان می شوند که در نهایت دندان های شما سفید می شود. ( مصرف این نوع خمیردندان ها نباید بیش از حد باشد.)

 

سفیدی دندان با روغن نارگیل

دندان ها و لثه خود را به روغن نارگیل آغشته کنید به صورتی که کاملا چرب شوند و پس از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه دهان خود را بشویید. این عمل باعث سفید شدن دندان ها و از بین بردن بوی بد دهان می گردد.

 

سفیدی دندان با سرکه سیب

۶ قاشق غذاخوری سرکه با ۱۷۰ گرم آب را ترکیب کنید و سپس به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بچرخانید و سپس بشووید و بعد از آن مسواک بزنید.

 

سفیدی دندان با پوست میوه

پوست میوه هایی مثل لیمو، پرتغال، موز به علت داشتن ترکیبات اسیدی باعث سفید شدن دندانها می شوند و روش استفاده به این شکل است که پوست میوه ها را به مدت ۲ دقیقه به دندان های خو بکشید و سپس بشویید و مسواک بزنید.

 

سفیدی با ذغال فعال

می توانید از خمیر دندان هایی که داری ذغال فعال هستند استفاده کنید و دندانهای خود را سفید کنید اما حتما به صورت درست و تعداد دفعات کم از این خمیر دندان استفاده کنید.

 

سفیدی دندان با آدامس

با جویدن آدامس ها بدون قند می توانید از زرد شدن دندان ها جلوگیری کنید.

 

حال سوال ما از شما این است که آیا قهوه برای دندان مضر است؟

 

برای خرید قهوه و تجهیزات قهوه به فروشگاه پیمان سنتر سر بزنید.

 

مقالات مرتبط

چرا باید بعد از قهوه آب بخوریم؟

مقدا کافئین مجاز در روز

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x