خواص قهوه برای زنان


آرش 27 آذر 1401 5 دقیقه مطالعه
خواص قهوه برای زنان

خواص قهوه برای زنان

قهوه برای زنان فواید خارق العاده ای دارد. در برابر خیلی از بیماری ها مانند سرطان ، افسردگی، بیماری های کشنده و … محافظت می کند.

بعضی از فواید قهوه برای مردان و زنان یکسان است. اما در این مقاله 10 مورد از خواص قهوه برای زنان را برای شما عزیزان می گوییم، زیرا عملکرد سیستم بدن زنان و مردان یکسان نیست حتی در مورد نوشیدن قهوه.

خواص قهوه برای زنان

فواید قهوه برای بانوان

1_ تاثیر قهوه بر روی هوش انسان

بعد از خوردن اولین جرعه قهوه شما با ذهنی باز و هوشیار و با تمرکز بیشتری به کارهای خود رسیدگی می کنید. شاید با خودتان فکر کنید که چگونه این اتفاق می افتد؟

دانه های قهوه حاوی مقداری کافئین است که یک محرک روانگردان است. این کافئین هورمون های بازدارنده مغز را مسدود می کند. این ها معمولا به عنوان انتقال دهنده های عصبی شناخته می شوند.

انتقال دهنده های عصبی موادی مانند هورمون ها هستند که مسئولیت انتقال سیگنال ها به نورون های شما را دارند.

این موارد سیستم بازدارنده عصبی شما را سست می کند و در نتیجه خواب آلودگی و تنبلی و بی حالی را ایجاد می کند. به همین خاطر زمانی که کافئین سیستم بازدارنده عصبی را مسدود می کند، سیستم عصبی مرکزی شما فعال می شود و در نتیجه شما انرژی بیشتری دریافت می کنید.

2_ افزایش طول عمر

تاثیر و فواید قهوه غیر قابل انکار است. تحقیات نشان می دهد که این نوشیدنی یک شفا دهنده در فنجان است. روزانه یک فنجان قهوه از مرگ زود رس و بسیاری از بیماری ها برای زنان جلوگیری می کند.

3_ کاهش خطر ابتلا به سرطان

قهوه زنان را در برابر بیماری سرطان مانند سرطان سینه، کولرکتال، کبد و آندومتر محافظت می کند. این چهار بیماری از بیماری های رایج بین خانم ها است. محققان می گویند که قهوه باعث کاهش 50 درصد سرطان سینه و کولرکتال و 40 درصد سرطان کبد می شود.

همچنین برای کاهش خیلی از بیماری های پوستی نیز مفید است.

خواص قهوه برای زنان

4_ کاهش بیماری های قلبی

قهوه نز از بیماری ها قلبی و عروقی غدد های درونی ریز محافظت می کند. این نوشیدنی منحصر به فرد در کاهش نارسایی قلبی نیز نقش بسیار مهمی دارد. اگر روزانه یک فنجان قهوه بنوشید 50 درصد خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهید.

5_ کاهش دیابت نوع 2

امروزه بسیاری از افراد از دیابت نوع 2 رنج می برند و افراد کمی از این بیماری خلاص هستند. بدی این بیماری انتقال از نسلی به نسل دیگر است.

قهوه باعث افزایش تولید انسولین می شود زیرا افرادی که دچار بیماری دیابت نوع 2 هستند از کمبود انسولین برخوردارند. تقریبا با نوشیدن قهوه  این بیماری 50 درصد کاهش می یابد.

6_ پیشگیری از سرطان کبد

امروزه بسیاری از افراد دچار کبد چرب هستند یا بعضی افراد در مصرف الکل زیاده روی می کنند. 2 الی 3 فنجان قهوه در روز باعث پیشگیری از سرطان و بهبود در بیماری های کبدی شما می شود.

خواص قهوه برای زنان

7_ محافظت از سیستم عصبی

جالب است بدانید که قهوه از سیستم عصبی شما نیز محافظت می کند و تاثیر می گذارد. یک فنجان قهوه در برابر بیماری هایی که می تواند بر مغز شما تاثیر بگذارد محافظت می کند.

همچنین قهوه می تواند دوپامین را در مغز شما افزایش دهد که برای جلوگیری از بیماری پارکینسون نیز مفید است. این بیماری ممکن است در دوران پیری اتفاق بیفتد و همراه با نرمی استخوان و جلوگیری از حرکت استخوان های شما شود.

این بیماری رفته رفته فرد را به مرگ نزدیک می کند. روزانه فنجان قهوه می تواند شما را از این بیماری و همچنین آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند.

همچنین می تواند در زنان 65 درصد آلزایمر را کاهش دهد.

8_ کاهش وزن

همان طور که در بالا گفتیم قهوه می تواند باعث افزایش انسولین شود. این موضوع باعث کنترل قند خون شما نیز می شود و باعث می شود قند در بدن شما رسوب نکند.

همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود که منجر به کاهش وزن و لاغری می شود. به ورزشکاران توصیه می شود یا قبل و یا بعد از ورزش حتما 1 فنجان قهوه میل کنند. مصرف قهوه قبل از ورزش در زنان باعث می شود با قدر عضلانی بیشتری ورزش کنند.

9_ بهبود میل جنسی

نه تنها در مردان بلکه در زنان نیز باعث بهبود و تقویت میل جنسی می شود. زنان با مصرف قهوه و تقویت قوای جنسی خود می توانند یک شریک جنسی ایده آل برای همسر خود باشند.

10_ جوان سازی پوست

معمولا زنان از 30 سالگی به بعد دنبال راه حل هایی برای از بین بردن خطوط و چین چروک های پوست خود هستند. با مصرف قهوه یا تهیه اسکراپ و ماسک قهوه می توانند به جوان سازی پوست خود کمک کنند.

این ها عمده ترین خواص قهوه برا ی زنان بودند که می توانید از توصیه هایی که در این مقاله شد بهره مند شوید.

برای خرید انواع قهوه و تجهیزات آن به سایت پیمان سنتر مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x