ریشه انواع قهوه


arash 1 شهریور 1401 ۴ دقیقه مطالعه
ریشه انواع قهوه

ریشه انواع قهوه

موضوع این مقاله بحث در مورد هر قهوه از کجا می آید؟ و چرا طعم قهوه ها با هم متفاوت است؟

دانه قهوه در مرکز میوه شبیه گیلاس قرار دارد و سرشار از شگفتی و رمز و راز هستند. در روز میلیارد ها فنجان قهوه سرو می شود اما شاید اما با وجود این همه طرفدار شاید کمتر کسی به این فکر کند که منشا هر قهوه کجاست و چرا قهوه ها طعم های متفاوتی دارند. در ادامه ما توضیحات کاملی درباره منشا قهوه ها و دلیل تفاوت قهوه ها و رست قهوه در اختیار شما قرار می دهیم.

منشا قهوه 

قهوه در بیش از ۵۰ کشور  در اطراف کمربند قهوه از جمله آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کشت می شود. این مناقط دارای ویژگی های مطلوب از نظر آب و هوا، ارتفاع و خاک هستند و بهترین دانه های قهوه در این مناطق رشد می کنند.

قهوه آفریقایی

قهوه آفریقایی

قهوه آفریقایی به دلیل طعم فوق العاده اش یکی از بهترین قهوه های دنیا به حساب می آید.

ویژگی های منحصر به فرد قهوه آفریقایی:

  1. طعم میوه ای یا سیرپی

  2. اسیدیته متوسط

  3. رست متوسط تا تیره

نمونه ترکیب یک قهوه ناب فوری در برند نسکافه موجود است که با طعم تند و تلخی ملایم از ترکیب عربیکا کنیا و ربوستا اوگاندا (NESCAFÉ GOLD Origins Uganda-Kenya)، برای خرید می توانید به فروشگاه پیمان سنتر سر بزنید.

انواع دانه قهوه

قهوه آمریکا لاتین

آمریکا لاتین یکی از پایتخت های معروف قهوه دنیاست و در تمام فروشگاه ها نیز این برند قهوه در دسترس است. این نوع قهوه نیز طرفداران به خصوص خود را دارد. معمولا افرادی که دنبال قهوه سبک این نوع قهوه بهترین نوع می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد قهوه آمریکا لاتین :

  1. طعم آجیلی

  2. اسیدیته کم

  3. رست سبک تا متوسط

نمونه ترکیب سبک در برند نسکافه NESCAFÉ GOLD Origins Alta Rica می باشد. برای خرید می توانید به فروشگاه پیمان سنتر سر بزنید.

قهوه آسیایی

آسیا بر خلاف دیگر مناطق منشا برخی از قهوه ها با طعم متفاوت و کمیاب می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد قهوه آسیایی :

  1. خاکی

  2. اسیدیته ملایم

  3. رست تیره

طعم اصیل قهوه آسیایی را می توانید در NESCAFÉ GOLD Origins Indonesian Sumatra بیابید. قهوه ۱۰۰ درصد عربیکا با طعم کارامل و آجیل با رایحه فراموش نشدنی. برای خرید می توانید به فروشگاه پیمان سنتر سر بزنید.

میوه قهوه

قهوه دانه های میوه ای به نام cherries و به فارسی گیلاس است. طعم این میوه ها کاملا متفاوت است و به سمت شیرینی می رود. بیش از ۱۲۰ نوع میوه قهوه با طعم های متفاوت داریم اما عمده ی قهوه ای که ما می نوشیم عربیکا و ربوستا است.

 دانه های قهوه عربیکا

دانه های قهوه عربیکا به دلیل طعم پیچیده یکی از پر طرفدارترین قهوه هاست. با توجه به شواهد به نظر می رسد اولین دانه های کشف شده و استفاده شده عربیکا بوده است. دو نوع قهوه عربیکا داریم یکی عربیکا تاپیکا و دیگری عربیکا بوربون، نام دیگر تاپیکا سوماترا می باشد. بوربون جهش یافته سوماترا می باشد که طعمی متعادل تر و شیرین تر دارد.

دانه های قهوه ربوستا

دانه های قهوه ربوستا معمولا در آفریقا و اندونزی رشد می کنند محبوبت این قهوه ها به دلیل کافئین بالایی که دارند می باشد. طعم دانه های ربوستا رو به تلخی می رود و عمدتا از ربوستا برای تهیه قهوه های فوری استفاده می گردد.

انواع رست قهوه

انواع رست قهوه 

قهوه ها به ۳ صورت رست داده می شود

  1. لایت

  2. مدیوم

  3. دارک

رست لایق قهوه

این قهوه ها به آرامی برشته می شوند رنگ روشن دارند و اسیدیته بالای و کافئین پایینی دارند.

رست مدیوم قهوه

رنگ تیره تر، اسیدیته کمتر و کافئین بیشتری نسبت به نمونه لایت دارند. طعم قوی تر، بدنه با قوام تر و در بین تمام قهوه ها شیرین ترین و میوه ای ترین حالت را دارند.

رست دارک قهوه

شدیدترین حالت برشته کردن قهوه که اسیدیته پایین و کافئین بالایی دارد و طعم های دودی، شکلاتی، شیرین نیز دارد اما عمدتا رو به تلخی می رود.

برای خرید قهوه و تجهیزات می توانید به فروشگاه پیمان سنتر سربزنید.

لینک های مرتبط:

همه چیز درباره قهوه

اسیدیته قهوه

شدت قهوه

قهوه و لاغری

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x