قهوه و لاغری


arash 23 مرداد 1401 ۴ دقیقه مطالعه
قهوه و لاغری

قهوه و لاغری

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا قهوه به لاغری کمک می کند یا خیر؟ اگر مشتاق دریافت پاسخ این سوال هستید در ادامه همراه ما باشید.

قهوه پر طرفدارترین محرک در بین نوشیدنی هاست. قهوه دارای چندین محرک می باشد که در این مقاله کافئین آن را مورد بررسی قرار می دهیم. کافئین مهمترین محرک موجود در قهوه می باشد که با افزایش متابولیسم بدن باعث چربی سوزی در بدن می گردد.

عمکرد کافئین

کافئین با مسدود کردن انتقال دهنده ی عصبی به نام آدونوزین باعث افزایش انتقال دهنده های دوپامین و نور اپی نفرین می گردد. بدین ترتیب کافئین در زمان ورزش راندمان بدن را تا ۱۲ درصد افزایش می یابد.

کافئین با ارسال سیگنال  باعث افزایش اپی نفرین در خون باعث تجزیه چربی می گردد. اپی نفرین به عنوان آدرنالین عمل میکند و چربی را به صورت آزاد در خون در می آورد. نکته ی مهم این است که چربی آزاد باید مصرف گردد تا کاهش وزن را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل است که در بسیاری از مکمل های ورزشی کافئین وجود دارد.

تاثیر کافئین بر بدن افراد لاغر تا ۲۹ درصد و افراد چاق ۱۱ درصد می باشد. نکته ی مهم این است که این مطلب ۱۰۰ درصد نیست و بستگی به بدن افراد دارد. به طوری که ممکن است بر بدن بعضی افراد تاثیر نداشته باشد اما با این حال باعث کاهش اشتها می گردد.

برنامه نوشیدن قهوه برای لاغری

به دلیل عادت کردن بدن به کافئین و بی اثر شدن کافئین بر افزایش متابولیسم باید به صورت چرخشی استفاده گردد. به طور مثال هر دو هفته یک هفته نوشیدن قهوه را کنار بگذارید تا به نتیجه مطلوب برسید. دیگر دلیل خوب نوشیدن قهوه این است که منبع بسیار مناسبی از آنتی اکسیدان هاست.

قهوه صبحگاهی

روش های کاهش وزن با قهوه

اول صبح قهوه میخوری؟؟!!

نوشیدن قهوه ناشتا باعث کاهش اشتها و خذف وعده های غذایی می گردد. در این صورت باعث خذف صبحانه و پر خوری در دیگر وعده های غذایی می گردد و نتیجه کاملا عکس خواهد داد

قهوتو شیرین میخوری؟؟!!

بهتر است قهوه را به صورت تلخ بنوشید زیرا گاهی شیرین کننده ها آنقدر از حد خارج می گردد و باعث افزایش وزن می گردد. طبق تحقیقات انجام شده میزان مصرف برای خانم ها در روز ۲۵ گرم و برای آقایان ۳۶ گرم می باشد. مصرف بیشتر از این مقدار در بلند مدت باعث امراض قلبی و دیابت می گردد.

می توان از روش های دیگر مانند طعم دهنده های بدون قند مانند وانیل، دارچین، هل و… استفاده کرد.

قهوه با خامه

از خامه استفاده میکنی!!!

اگر در قهوه خود از خامه استفاده می کنید بهتر است خذف گردد. به دلیل اینکه خامه دارای اسید های چرب اشباع است و باعث افزایش کلسترول و چاقی می گردد. بهترین جایگزین خامه میتوانید شیر کم چرب و یا شیر های گیاهی مانند شیر بادام و شیر سویا که فاقد شیرین کننده هستند می باشد.

عدم استفاده دائم از شیرین کننده های مصنوعی

با اینکه شیرین کننده های مصنوعی کالری و قند ندارند اما عوارض بلند مدت آنها هنوز به طور کامل مشخص نیست. پس بهتر است به دلیل اینکه یک غذای فراوری شده است استفاده نگردد و در رژیم غذایی کنترل گردد.

از شیرین کننده های طبیعی لذت ببرید!!!

بهتر است از شیرین کننده های طبیعی مثل عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم. شیرین کننده های طبیعی علاوه بر تغییر طعم دارای موادمغذی نیز هستند. طعم دار کردن به وسیله ی پوست پرتغال نیز انتخاب خوبی است. به این صورت که پوست پرتغال را به لبه های فنجان بزنید و از طعم مرکبات و قهوه در کنار هم لذت ببرید.

شما مقدار کمی پودر کاکائو برای طعم دار کردن قهوه خود استفاده کنید.

دسر با قهوه

قهوه رو با چی  میخوری؟؟

گاهی اوقات افراد قهوه خود را با کیک یا کوکی هایی میل می کنند که باعث افزایش شدید کالری در بدن می گردد. عادت های نادرستی شبه به این مورد که باعث افزایش وزن می گردد باید اصلاح گردد. جایگزین مناسب این موارد بیسکوییت های کم کالری و چرخشی کردن این نوع خوراکی ها با قهوه می باشد.

برای خرید انواع برند قهوه با اطلاعات و معرفی کامل هر محصول به فروشگاه پیمان سنتر مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

همه چیز درباره قهوه

خواص قهوه

داستان کشف قهوه ترک

اسیدیته قهوه

برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x