قهوه بهتر است یا چای؟


آرش 5 آذر 1401 4 دقیقه مطالعه
قهوه بهتر است یا چای؟

قهوه بهتر است یاچای؟

سال ها است که بین این دو نوشیدنی اصیل و خوشمزه رقابت تنگاتنگی وجود دارد. تقریبا نیمی از مردم کل جهان طرفدار قهوه و نیمی دیگر طرفدار چای هستند زیرا این نوشیدنی ها پرطرفدارترین نوشیدنی در سطح جهان هستند. برای اکثر افراد شروع صبح خود با یک صبحانه مفصل یک امر ضروری است در صورتی که بعضی افراد آن را با نوشیدنی هایی مانند آب پرتقال یا شیر به اتمام می رسانند اما اکثر افراد به قهوه و چای علاقه مند هستند.

برای این که جواب این سوال که قهوه بهتر است یا چای را پیدا کنید در این مقاله از خواص و مزیت ها و معایب این دو نوشیدنی صحبت می کنیم.

ویژگی ها و خواص چای

صد ها مدل چای وجود دارد ولی به طور کلی این نوشیدنی از خواص زیادی برخوردار است.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها مولکول های مفیدی هستند که از رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد اتم های ناپایداری هستند که در سطح زیاد باعث ایجاد استرس می شود.

که با گذشت زمان زیاد شدن این رادیکال ها و استرس بالا باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی و سرطان می شود اما مصرف زیاد آنتی اکسیدان می تواند این خطرات را کاهش دهد.

پس در نتیجه چای سیاه و همچنین چای سبز منبع مفیدی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین برخی از دمنوش ها از مقدار آنتی اکسیدان نیز برخوردار هستند.

چای سیاه و چای سبز دارای مقدار متوسطی کافئین هستند که به ترتیب 28 و 47 میلی گرم در هر  فنجان کافئین دارند.

کافئین ماده ای انرژی بخش است که می تواند برای شروع روز خود مناسب باشد. می توانید از این نوشیدنی انرژی بخش چه در خانه چه در محل کار استفاده کنید.

کافئین ماده ای است که بر عملکرد مغز و حافظه اثر می گذارد و دارای آنتی اکسیدان است که این موضوع به مزایای سلامتی این نوشیدنی می افزاید.

در نهایت مصرف منظم چای می تواند به تقویت سیستم بدنی، کاهش استرس، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، نیرومند سازی استخوان ها کمک کند.

قهوه بهتر است یا چای؟

ویژگی ها و خواص قهوه

خیلی از افراد به دلیل کافئین بالا و انرژی بخشی از قهوه استفاده می کنند اما قهوه علاوه بر این ها خواص دیگری نیز دارد. قهوه نیز مانند چای دارای آنتی اکسیدان است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که محافظت کننده عصبی است که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بیناری های مزمن دارد.

از خواص دیگر قهوه می توان گفت از بیماری هایی مانند ام اس و آلزایمر، فشار خون بالا و اختلال کبدی جلوگیری می کند. دارای مقدار کافئین بالاتری نسبت به چای است. تقریبا در هر فنجان قهوه 96 میلی گرمکافئین موجود است.

پژوهش ها نشان می دهد افرادی که روزانه 6 الی 8 فنجان قهوه می نوشند احتمال مرگ و میر آن ها از کسانی که از قهوه استفاده نمی کنند کمتر است.

قهوه بهتر است یا چای؟

ویژگی های مشترک چای و قهوه

هر دو دارای آنتی اکسیدان هستند، از استخوان ها و مغز محافظت می کنند، هر دو دارای کافئین هستند و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.

معایب نوشیدن قهو و چای

همان طور که مصرف این دو نوشیدنی از مزایای زیادی برخوردار است، مصرف بیش از اندازه آن هم به دلیل وجود کافئین ممکن است برای بدن شما مضر و ایجاد اختلالاتی در بدن شود.

زیرا کافئین بیش از اندازه بر روی بدن تاثیر منفی می گذارد، می تواند ضربان قلب را افزایش دهد که این موضوع باعث افزایش انرژی یا بیش فعالی می شود.

همچنین با افزایش ضربان قلب و فشار خون ممکن است باعث ناراحتی سیستم گوارشی نیز شود.

در نتیجه توصیه می شود بیشتر از روزی 400 میلی گرم کافئین مصرف نکنید.

در آخر با تمام چیز هایی که راجب این دو نوشیدنی گفتیم می توانید به این سوال که قهوه بهتر است یا چای؟ جواب دهید.

هر دوی آن ها وشیدنی های فوق العاده ای هستند که با مصرف متعادل از آن ها می توانید از خواص بی نظیرشان بهره مند شوید و به عنوان یک رژیم غذایی سالم از آن استفاده کنید.

ولی باز هم شما با اطلاعات کافی از سیستم بدن خود و قهوه و چای باید پاسخ این سوال را پیدا کنید زیرا ممکن است برخی از افراد به کافئین حساسیت داشته باشند.

امیدوار این مقاله برای شما مفید باشد.

برای خرید انواع چای و دمنوش، قهوه و تجهیزات آن به سایت پیمان سنتر مراجعه کنید.

قهوه بهتر است یا چای؟
برچسب‌ها :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: کپی غیر فعال می باشد برای استفاده از مطالب در آرشیو ذخیره کنید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x